Dneska nebudu psát o všudypřítomných čičmundech co si v ruce tahají koženou taštičku (jsem jedním z nich, je to ryze praktické), ale o legendární sportovní sérii Dodge Viper (pozor – limitovaná edice 25 000 kusů).

Dodge viper s elegantními pruhy

Vypadá nějak takhle. Elegantní pruhy jsou za příplatek (ledničku vám tak taky standartně nenatřou). V česku se dá sehnat lehce pod 2 miliony korun.Aktuálně se vyrábí s motorem o objemu 8.4L, 10V. Službu motoru lehce nahradí spřežení o 600 koní. Proběhly taky nějaké aktualizace motoru ve spolupráci s McLaren. Jinak změny mimo motor nejsou tak markantní, za zmínku stojí snad jen facelift a to, že Dodge Viper má o 18% kratší řazení než Corvette. A to se vyplatí!

Dodge Viper fourth generation

Tak takhle vypadá Dodge Viper čtvrté generace.

Si dáme nějaky statistiky woe:

0-100km/h – 3.5 sekundy (nuda, bugatti veyron za 2.8, porsche boxter za 5.2)

0-160km/h za 7.6 sekundy – todle už je nášup

Maximálka: 113 km/h

Brzdná dráha ze 160 kilometrů v hodině : 82 metrů

Z tabulek plyne, že nejnovější model vcelku bezproblému předjede všechny Oktávky a Superby, co mají sousedi. A taky zabrzdí výrazně rychleji.

Dodge Viper se také vyrábí jako standartní kupé, či roadster (pro neznalé, kabriolet). Vecpete do něj 2 lidi. V ceně jsou také slintající pohledy holek, když stojíte na červené. Přísahám, že se mi to se sporťákem stávalo (ne s viperem) i když měla holčina přítele, co šel vedle ní za ručičku.

Jinak, značka Dodge patří pod Chrysler, který se “jejímu prodeji nebrání a je ochoten poskytnout vhodné zázemí budoucímu majiteli. A to vše proto, aby značka nezanikla”. Celkem je ve firmě kolem 110 zaměstnanců. Vzhledem ke 25 000 vyrobených ks v ziskovost nějak extrémně nevěřím, takže se ani nedivím.

Kufr to má jako všechny sporťáky – úplně nahovno. Já bych ho na místě majitele naplnil leda tak kondomy…

Samozřejmostí jsou všechny nejnovější skratky jako ABS atd atd atd (vy to znáte a mě se to nechce psát). Podovozek je klasicky tvrdý a v zatáčkách neustřeluje. Delší jízda vás bude štvát.

Teď předchozí modely:

První generace SR (92 – 95)

Dodge Viper First

  • 0-60 mph (100km/h): 5  sec
  • 0-100 mph (160km/h): 10.0 sec
  • quarter mile: 12.5 sec @ 110 mph (177 km/h)
  • top speed: +180 mph (290 km/h) (confirmed by Road and Track magazine / 1992)
  • 700 ft (210 m) slalom: over 66 mph (106 km/h)
  • skidpad average g: 0.96

Dodge Viper Second (96 – 02)

Dodge Viper Second

  • 0-60 mph (100 km/h): 4.2 sec
  • 0-100 mph (160 km/h): 9.5 sec
  • quarter mile: 12.2 sec @ 118 mph (190 km/h)
  • top speed: +190 mph (306 km/h)
  • slalom: 71.3 mph (115 km/h)
  • skidpad average acceleration: 0.98 g (9.6 m/s²)

Dodge Viper Third (03 – 06)
Dodge Viper Third

  • 0-60 mph (100km/h): 3.9 sec
  • 0-100 mph (160km/h): 8.3 sec
  • quarter mile: 11.7 sec @ 121 mph (195 km/h)
  • top speed: 196 mph (315 km/h)
  • slalom: 70 mph (113 km/h)+
  • skidpad average acceleration: 1.05 g (10.3 m/s²)
  • 100-0: 274 ft (84 m)

Prostě Dodge Viper je hustej sporťák, který je model od modelu lepčí a lepčí… Kdybych měl 2 míče a nevěděl v jak umřít, jdu do toho