tatra.jpg

Tatra 700. Poslední osobní vozidlo vyrobené českou automobilkou Tatra, jehož vyroba probíhala mezi lety 1996 až 1998. Pokud patříte mezi lidi, aktivně zajímající se o automobilový průmysl, nachází se zde zajímavá informace, kterou jsem od nikoho neslyšel. Její charakter spočívá v tom, že Tatra začala vyrábět osobáky v roce 1897. Z toho vyplývá, že poslední Tatra 700 byla vyrobena k 101. výročí.

To ovšem odstartovalo derinéru, těchto velmi zvláštních majestátů, se kterými se, co do orginality může strovnávat jen hrstka automobilek. Krach ovšem lidé mohli předpokládat. Bylo pár let po revoluci a lidé stále ještě nevyzráli. Dovoz vraků z Německa, za “super” ceny byl v plném proudu, veksláci řídili Á osmičky a Sedmi od BMW. Vláda se k majestátu otočila zády a místo originality a srdce zvolili kamarádův autosalón. Počátky “demokracie” holt vedly k zjištění, že mnoho lidí si může dělat mnoho věcí, bez toho, aby je někdo okřikl. Oficiální údaje vyrobených kusů hovoří o 65 kusech. Z čehož vyplývá, že pokud jste opravdu velmi schopní, seženete Tatru okolo miliónu. Nemyslím si, že zde už s ním moc BMW soupeřit může. I pokud vezmeme v úvahu, že je velmi málo kusů. Mě osobně se líbí uplně poslední model. Motory 3,5L s 200koníkama a 4,4L s 233HP, pokud se koním smějete, není to vůbec na místě. Četl jsem si jednoho krásného dne článek, že výkon, zde uvedený je krutě škrcený.:-) Ale originální stav je originální stav. Nemůžu si pomoct, ale řidičům týhle Tatry prostě fandím! Lidi jsou dnes samá ovečka v Prassatu nebo FOFtáce. Nemluvě o Vrtulínech. Toto je vůz, který je uplně jindy. Má to, co vám neposkytne ani Sedmička z tohoto článku, ani R-Line Prassat. Je to takový můj sen, nechat se chvíli vozit na zadním sedadle Tatry (jakékoliv) řidičem se sakem a školou smyku. Citít dějiny a nádhernou, ničím nerušenou pýchu.

tatra700.jpg
tatra-700.jpg