suzuki_1300_hayabusa_3quarts.jpg

Cena: 334 900,- Kč

Již jsme tu měli NEJrychlejší auto planety, dle kolegy NEJrůžovější a mému srdci NEJbližší. Čtyři kola jsou ve většině případů o mnoho bodíků bezpečnější, komfortnější a mají manší meze, co se designu týče. Někdy je, ale třeba vyrazit si za město a užít si naplno svých zvířecích pudů. Kterých v autě dokonale nezužitkujete. Co takhle něco, co jede přes 300 a stojí lehce pod 400 litrů? Umí válčit, jak na krátkých, akčních okreskách, ale nepohrdne ani hltáním nekonečných vzdáleností? Život nám pořád ukládá volbu v podobě kompromisů. A tím zcela nejdokonalejším je Suzuki GSX1300R Hayabusa.

Psal se rok 1999 a Suzuki vypustila do světa své nejrychlejší děvčátko. Byla jím se jménem Hayabusa. I přes svůj velmi futuristický vzhled nebyl motocykl přijat veřejností natolik fascinovaně, nakolik typovala vrchnost. Každý záhyb je totiž dílkem aerodynamického tunelu. Jak jinak chcete ladně lítat 306 km/h? Svým způsobem to byla demonstrace nejšpičkovější techniky doby. A proč Hayabusa? Kromě velmi zvučného slova jde o slovní hříčku. Hayabusa je v japonštině označení pro nadměrně aerodynamicky vybaveného sokola stěhovavého a ten požírá kosi. Ptáte se, proč kosi? Budeme-li vycházet z anglického blackbird, hádanka je vyřešena. V roli kosa má být Honda Blackbird, tedy dobový konkurent Hayabusy v boji o maximálku.

Blackbird

Na kilu jste za necelé 3vteřiny, udržíte-li přední kolo, tam kde má být. Velmi kvalitní reakce motoru na plyn nepolevují ani při 240km/h. Na 215kg bez náplní a jezdce/jezdkyň je to velmi solidní. Jsou blázni, kteří ji poupravli na 322km/h, ale to už je do dragster rubriky.:-) Mě osobně se Haybusa líbí. Je to nestárnoucí klasika a dá se díky délce výroby pořídit za velmi přijatelné ceny, od 120 tisíc nahoru za kousek zroku 1999. Už se ale nemůžete chlubit prvenstvím. To je v pytli od roku 2000, s nástupem Kawasaki ZX-12R. Oba zmíněné motockyly si časem představíme také.
Cena funglovky je po menší bádání 334 900,- za ročník 2008.

ZX-12R