Bugatti veyron vystava

Cena: přes milion euro – víc jak 25 milionů kč

Vždycky jsem miloval ten pocit zamáčknutí sedačky na kolotočích. Lety v letadle (civilním) jsou taky dobrý, ale nic moc. Jízda v tomto sporťáku se rovná součtu všech předcházejících zážitků. Akcelerace Bugatti Veyron na stovku je za 2.5 vteřiny, maximální rychlost 400 km/h. Chápete to ? Dvě a půl vteřiny, to je něco neuvěřitelného. Stačí jenom nohou cinknout o plynový pedál a doslova letíte (jak se s takovým autem parkuje mi vrtalo hlavou celou noc).Desing Bugatti Veyron je sám o sobě vcelku extravagantní, ale dveře se otevírají normálně. Stačí jenom nasednout do prostorné a elegantně černé kožené kabiny (kokpitu ?) a nechat se pohltit emocemi. Na palubce je tachometr a otáčkoměr. Řadící páka v elegantně kovovém provedení. Budíky samotné, jako by měli připomínat nadcházející let.

Bugatti Veyron interiér

Šířka Bugatti Veyron je 2 metry, rozvor 2,7metru. Výšja 1.2 metru a pohotovostní hmotnost 1888kg. Pro efektivní brzdění byly vyvinuté speciální keramucké brzdy. Samozřejmá je také korekce pomocí ABS. Pokud přesáhnete rychlost 200 km/h, automaticky se vysune zadní přítlačné křídlo, díky kterému dokáže Veyron zabrzdit z 400km/h za 9.6 vteřiny

Motor Bugatti Veyron je vidlicový šestnáctiválec, zdvihový objem činí 7 993 cm3. Výkon je 736 kW – čili výkon je neuvěřitelných 1001 koní. Nejvyšší točivý moment 1250 Nm může řidič využít mezi 2200 až 5500 otáčkami za minutu.

Pohon 4×4 je samozřejmostí. Převodovka Bugatti Veyron je typu DGS, má 7 rychlostních stupňů.

Lamborghiny Reventon či snad Bentley Continental GT se můžou jít zahrabat. Na okruhu by je Bugatti Veyron zničila, včetně Ferrari F1 McLaren.

Dovolit si takovéto auto může skutečně málokdo. Krom základní ceny totiž Bugatti Veyron vládne královskou spotřebou 40l/100km ve městě, a 14l/100km mimo město, což je opravdu mazec. Jenom z Brna do Prahy a zpět vyjde benzín na 1700 kč.

Jinak, se tohoto skvělého sporťáku vyrobí jenom 70 kusů ročně. Celkem se plánuje 300ks, a pořadník je opravdu dlouhý. Automobilka je na něm prodělečná (nechutně se prodražil vývoj), ale je to pro ní spíš otázkou prestiže

Když se 1 Bugatti Veyron vybourá, stoupne cena ostatních o 5 procent.

Fotografie

Bugatti Gayron ?

Bugatti Gayron ?

Stříbrný dravec:

Stříbrná Bugatti Veyron

První bouračka:

Bugatti Veyron - první nehoda